Sosiaalinen media tarkastelun alla

17.9.2010

Sosiaalisen median uutiskatsaus 17.9

Filed under: Sosiaalinen media,Uutiset — Jukka Lipponen @ 15:00
Tags: ,

Foursquare räjäytti mäkkärin myynnin kasvuun

McDonald’s kokeili Yhdysvalloissa Foursquare-paikkannuspalvelua markkinointikanavana keväällä.

Nyt yhtiö on paljastanut kampanjan tuloksia. Pikaruokaketjun sosiaalisen median johtaja Rick Wionin mukaan tempaus kasvatti ravintoloiden kävijämäärää peräti 33 prosentilla päivässä, kertoo Mashable.

Wionin orkestroimassa kampanjassa McDonald’s-ravintoloihin palvelussa tsekkautuvien kesken arvottiin viiden ja kymmenen dollarin lahjakortteja Foursquare Day -päivänä 16. huhtikuuta. Suuren suosion lisäksi ehkäpä kiinnostavinta oli, että kampanjan kustannukset olivat vain 1000 dollaria.

Eli tuhannella eurolla tippui 33% lisää kävijöitä/päivä, siitä voi kukin itse laskea kampanjasta saadun voiton..

Mainokset

4 kommenttia »

  1. Tuosta 33% heitosta muodostui melkoinen uutisankka, jota on sittemmin ruodittu useassa paikassa. Clickz.com kertoo kampanjan tosiasiassa tuoneen alle tuhat ylimääräistä check-inniä normipäivään verrattuna, joka ei 307 miljoonan asukkaan maassa ihan hirvittävä lisäys kuitenkaan ole. Silti, $1 per kävijä ja kaikki hype McDonaldsin tempauksen ympärillä eivät kyllä tee kampanjasta epäonnistunuttakaan.

    http://www.clickz.com/clickz/news/1734203/mcdonalds-actual-foursquare-test-numbers-865-check-ins

    kommentti Kirjoittanut Jukka — 22.9.2010 @ 19:39 | Vastaus

    • Kiitoksia kommentista! Siltä tosiaan näyttää että lukemat olivat median siivellä hieman paisuneet, mutta kaikkiaan aikamoinen näyte silti SoMe:n toimivuudesta ainakin edullisena/ilmaisena markkinointina.

      kommentti Kirjoittanut Jukka Lipponen — 22.9.2010 @ 19:54 | Vastaus

  2. Foursquare-tarjouksia löytyy nyt Helsingistäkin. Kanniston Leipomon myymälöissä promestari saa aina perjantaisin ilmaisen tuotteen. Tarjous on toistaiseksi ”epävirallinen”, eräänlainen harjoittelu. Kun saamme myymälöiden hallintaoikeuden Foursquarilta (prosessi kestää todella kauan), tarjoukset parantuvat.

    Katso http://www.facebook.com/profile.php?id=100000172074541#!/group.php?gid=49259002500

    Henrik, Kanniston toimari

    kommentti Kirjoittanut Henrik Bruun — 7.10.2010 @ 09:58 | Vastaus

    • Kiitoksia tiedosta Henrik! Mukava kuulla että olette lähteneet sosiaalisen median kelkkaan kunnolla mukaan 🙂

      kommentti Kirjoittanut Jukka Lipponen — 7.10.2010 @ 11:55 | Vastaus


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

Luo ilmainen kotisivu tai blogi osoitteessa WordPress.com.

%d bloggers like this: